Графика

Allegorithmic Substance Designer 4.1.1 Build 13430

Allegorithmic Substance Designer 4.1.1 Build 13430

Substance Designer - программа предназначена для нелинейного процедурного создания сложных текстур. Программа позволяет микшировать и манипулировать битмапами, векторными изображениями и процедурными элементами. Текстуры созданные с помощью Substance Designer являются динамическими, то есть их можно свободно модифицировать на любом этапе создания. При этом пользователь на выходе автоматически получает разные карты - диффузные, нормал, спекуляр и т.д.

Allegorithmic Substance Designer 4.1.1 Build 13430

Разработчики программы встроили в неё большое количество шаблонов и фильтров, которые значительно упрощают работу дизайнера. Имеются например такие фильтры "Битпам в материал", "Динамические тени", "Покрыть ржавчиной" и т.д. Пакет "Substance Designer" включает в себя также приложение "Substance Player" для просмотра созданных вами текстур, а также включенных в пакет тренировочных текстур.

Substance Designer поддерживает импорт текстур из таких программ как Photoshop, 3ds Max, Autodesk Maya, Unity 3.4 (и выше). Программа позволяет в режиме реального времени вносить изменения и применять эффекты. Кроме того, поддерживает векторный формат изображений и может работать со слоями.

В новой версии проведён полный редизайн стека слоёв, добавлены новые эффекты, функция drag-and-drop и предварительный просмотр маски. Также были улучшены функции инструмента Paint.

Allegorithmic Substance Designer 4.1.1 Build 13430

Изменения в версии 4.1.1:


FEATURES
  • [Explorer] Add a lock icon in explorer to ReadOnly packages
  • [Bakers] Load High poly and cage meshes only once per batch
  • [Bakers] Output the file as color or grayscale according to the baker
  • [Graph] Set the bitmap node properties according to the file properties (8/16 BPC, Color/Grayscale)
  • [Graph] Unlock the maximum zoom in the graph
  • [Graph] Make "New image resource" black opaque by default
  • [Graph] Add a message in the graph when package is ReadOnly
  • [2D View] Add "All" & "None" buttons to the Export outputs to check All/none
  • [3D View] Add PBR specular/glossiness shader and template
  • [3D View] Display the materials only if they are used in the scene
  • [3D View] Fix blinn/relief specular/glossiness behavior
  • [3D View] [Shader parameters] Display shader technique only if multiple are available
  • [3D View] Update default environment map (enhanced hdr range)

BUG FIXES

  • [Explorer] Moving resource changes url of similarly named resources
  • [Explorer] Bad performances when move cursor over imported big images
  • [Explorer] PSD files take a long time to open
  • [Explorer] New explorer window create a new tab with graph properties
  • [Explorer] ReadOnly file state detection not reflected immediately in Designer when modified by an external application
  • [Explorer] Recurent crash when moving graph inside a package
  • [Bakers] Baking from High poly mesh seems to never flush the memory afterwards
  • [Bakers] Embedded/Linked method not preserved
  • [Bakers] unable to select the linked resource output folder
  • [Bakers] Memory leak when baking mesh
  • [Bakers] Redundant baked images on disk when baking multiples times
  • [Parameters] Output resolution gets reset to 0 when loading a preset file
  • [Parameters] Dynamic Slider Bug when using small step and minimum value
  • [Parameters] Save preset does not work for atomic nodes
  • [Parameters] Presets are not applied correctly in preview mode and on booleans
  • [Parameters] Color Editor reset to the first user's monitor
  • [2D View] Checkbox state are not persistent in "Export Outputs" window
  • [3D View/2D View] Flickering on sampler change
  • [3D View] Changing 3D primitive changes the parameter window
  • [3D View] Environment map is mirrored
  • [3D View] Light only go closer when moving the mouse left and right
  • [3D View] Environment map is empty after using a custom map on default primitives
  • [Graph] Comments are not attached to nodes anymore
  • [Graph] Items inside Frames are not submitted to snap
  • [Graph] Can't drag&drop element from library onto a Frame
  • [Graph] 2D View is opened when a node is selected
  • [Library] filter order changes after re-ordering the filters and open SD again
  • [Library] "Show in Library = NO" is ignored for texture and mesh resources
  • [Library] Spaces when using the Contains and Equal condition
  • [Library] resource located under the "Resources" folder of a package are not displayed in the Library
  • [Batch Tools command line] "Ambient Occlusion Map from Mesh" and "Bent Normal Map from mesh" are missing

ОС: Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8

 

Скачать программу Allegorithmic Substance Designer 4.1.1 Build 13430 (87,11 МБ):

ITSS 21/03/14 Просмотров: 1167
0